10 eșecuri ale interimatului Chirica la Primăria Iași

10 eșecuri ale interimatului Chirica la Primăria Iași

Un an este un termen mai mult decât suficient pentru a analiza activitatea și a pune o notă eficienței unui administrator a orașului.

Deși interimarul Mihai Chirica încearcă să cosmetizeze realitatea prin tot felul de acțiuni care nu au niciun fond, cum este așa-zisa dezbatere pe așa-zisa strategie de dezvoltare integrată a municipiului, proiect prin care își face campanie deșănțată pe bani publici, eu cred că nu are cum să îi meargă. Eșecurile și minusurile cântăresc mult mai greu în acest an de mandat decât reușitele (care, vă spun sincer, îmi este greu să le enumăr). În aceste 12 luni dl. Mihai Chirica a reușit ”performanțe” notabile, care l-ar face invidios și pe patronul său politic., Gheorghe Nichita. Vă enumăr doar 10, dintr-o selecție foarte dificilă, având în vedere varietatea de opțiuni.

  1. Pierderea competiției naționale pentru statutul de Capitală Europeană a Culturii 2021, cauzând orașului o pierdere de sute de milioane de euro pentru următorii 20 de ani.

Eșecul rușinos al ratării candidaturii fost descris într-un mod ce arată măsura actulului viceprimar: „N-am pierdut nimic, pentru că nu dădeau nimic“.

  1. Falimentul RATP, o „gaură” de 250 de milioane de lei.

Transportul public ieșean și-a dat oficial duhul sub mandatul lui Mihai Chirica, pe 30 martie anul acesta, când a fost declanșată procedura falimentului prin decizia Tribunalului Iași. Asta în timp ce firma cumătrului Unistil prosperă!

  1. Haosul creat de sistemul de management al traficului și patronarea dezastroasă a comisiei de circulație.

Viceprimarul PSD, Mihai Chirica, cu atribuții de primar, a fost cel care a patronat și coordonat de la bun început, atât prin atribuțiile sale, cât și prin șefia Comisei de circulație de la nivelul municipalității, Sistemul de management al traficului. De asemenea, Mihai Chirica a fost viceprimarul care a avut Direcția de Proiecte în coordonare (care a implementat proiectele cu finanțare europeană), a preluat chiar atribuțiile de director al direcției de proiecte după plecarea lui Cosmin Coman, iar recent și-a desemnat propriul om în fruntea acestei direcții. El este direct responsabil de managementul dezastruos pentru sistemul de trafic.

  1. Decizia tăierii teilor de pe Bulevardul Ștefan cel Mare și replantarea lor cu costuri financiare și de imagine pentru oraș, imense.

Întreaga operațiune de tăiere a teilor de pe Bulevardul Ștefan cel Mare și până la mascarada replantării unor plante specifice cimitirelor, înlocuirea acestora și replantarea unor arbori tineri, a fost coordonată de Mihai Chirica. Există documente oficiale care arată că Mihai Chirica a fost cel care a decis, încă din 2012, tăierea arborilor din centru; o adresa semnată de acesta, în calitatea de manager al proiectului european de dezvoltare a rețelei rutiere în zona cultural-turistica a Iașului, care a inclus și bulevardul Stefan cel Mare.

Operațiunea de replantare de acum câteva luni a fost o adevărată mascaradă. Ea a fost confiscată de Mihai Chirica și alți membri PSD pentru a se crea falsa impresie că aceștia aduc ceva nou, când de fapt, pe banii ieșenilor, peticeau ceea ce distrusese Chirica.

  1. Îndatorarea ieșenilor cu 30 milioane de lei pentru plata greșelilor sale

Mihai Chirica, în calitate de viceprimar cu atribuții de primar interimar a Municipiului Iași, în perioada mai 2015-mai 2016, a făcut propunerea, în septembrie 2015, ca orașul să se împrumute cu nu mai puțin de 30 milioane de lei (cca. 7 milioane de euro) pentru a finaliza un proiect european pentru care Uniunea Europeană refuză să deconteze un sfert din sumă din cauza unor licitații atribuite cu dedicație. Este vorba tocmai de proiectul de management al traficului, un dezastru pentru oraș.

  1. Angajarea unei rude la conducerea Poliției Locale Iași și demararea acțiunilor de a servi interesele personale ale lui Mihai Chirica.

Cea mai recentă angajare a clanului este desemnarea Mihaelei Tulică la conducerea Serviciului Control Urbanism, ea fiind şi soţia șefului jandarmilor ieșeni (Mircea Tulică). Soții Tulică sunt rude ale primarului interimar Mihai Chirica, în contextul în care, în 2013 edilul a botezat-o pe fiica acestora. Chirica a recunoscut că el a fost cel care a solicitat și aprobat promovarea acesteia în structurile de conducere ale serviciilor din subordine pe linie de control.

  1. Ratarea termenelor pentru realizarea unui PUG care să creeze în oraș o disciplină urbanistică și a construcțiilor.

Procesul elaborării unui nou PUG a fost în mod deliberat și controlat întârziat pentru a declanșa un întreg sistem al încălcării legii prin emiterea unor autorizații de construcții controversate sau ilegale. Haosul domnește în Iași, nu există nicio strategie a dezvoltării, autorizațiile sunt emise fără a avea baze legale și urbanistice, iar în ultimul an, sub viceprimarul cu atribuții de primar interimar Mihai Chirica, a fost ratat un alt termen. Nici în 2015 și nici în 2016 Iașul nu a avut un PUG, ceea ce a însemnat direct continuarea distrugerii zonelor istorice și cu importanță strategică pentru dezvoltarea orașului.

În luna august anul trecut, dl. Mihai Chirica a spus public că va finaliza până la finalul anului PUG-ului. Evident că nu s-a ținut de cuvânt.

  1. Încercarea de a cumpăra, printr-o licitație aranjată, autobuze second-hand prin cumătrul său.

Primăria pregătea pe ascuns o licitație cu dedicație, fiind dispusă să plătească cate 24.000 de euro pentru fiecare dintre cele 40 de autobuze second-hand pe care intenționa să le cumpere. Acestea erau inferioare ca și calitate decât cele achiziționate în anii trecuți, dar la un preț mult mai mare. În caietul de sarcini s-au impus condiții care favorizau tocmai firma UNISTIL, a cumătrului viceprimarului Chirica. Astfel, banii ar fi rămas în familie.

  1. Compromiterea imaginii orașului prin trimiterea de adrese la diverse companii aeriene pentru introducerea unor curse deja existente.

Pe 9 martie 2016, Chirica a trimis mai multor companii aeriene o adresă incredibilă în care pretinde că el a modernizat Aeroportul Iaşi iar apoi cerea să se introducă urgent zboruri spre câteva destinații expres indicate. Prin acest demers, Chirica arată din plin cât de habarnist este: companiile luate la rost operează deja de 1 sau 2 ani zboruri către unele destinațiile solicitate

  1. Păstrarea în Primărie a colaboratorilor lui Nichita condamnați, anchetați sau puși sub acuzare de către DNA.

Eugen Chişcă, şeful Serviciului Administrativ şi Dumitru Tomorug, șeful Direcției Tehnice Iași din primăria Iași, ambii personaje cheie în dosarul primarului arestat, Gheorghe Nichita, sunt bine mersi în instituția condusă acum de locotenentul lui Nichita, viceprimarul cu atribuții de primar interimar, Mihai Chirica. Aceasta arată încrengăturile penale și putred de corupte dintre Mihai Chirica și oamenii lui Nichita.

Eu cred că sunt suficiente motive pentru ca, din iunie, să avem o nouă administrație!

Comentarii

comentarii