MOLDOVA TREBUIE SĂ ÎŞI IA SOARTA ÎN PROPRIILE MÂINI PENTRU A PUTEA MIŞCA CEVA ÎN DIRECŢIA REALIZĂRII AUTOSTRĂZII MOLDOVA – TRANSILVANIA!

MOLDOVA TREBUIE SĂ ÎŞI IA SOARTA ÎN PROPRIILE MÂINI PENTRU A PUTEA MIŞCA CEVA ÎN DIRECŢIA REALIZĂRII AUTOSTRĂZII MOLDOVA – TRANSILVANIA!

Astăzi vă propun soluţia mea pentru ca proiectul autostrăzii să fie mişcat din loc. Deja sunt 10 ani de când se discută despre acest proiect şi, deşi toată lumea, aparent, este de acord că realizarea autostrăzii este fundamental importantă pentru întreaga Regiune de Nord-Est, la cum se mişcă lucrurile în Guvern şi în Parlament îmi dau seama fie că nu se doreşte realizarea autostrăzii, fie este prea multă neputinţă şi incompetenţă.

După ce am prezentat o serie de statistici care arată că Regiunea de Nord-Est este cea mai săracă din UE și cu un decalaj de dezvoltare semnificativ față de celelalte regiuni din România, am subliniat că ”indiferent de situaţie, cred că a venit momentul SĂ NE LUĂM SOARTA în mâini, să nu mai AŞTEPTĂM IMPLICAREA celor de la Bucureşti şi noi, cei din Moldova, să ÎNCEPEM SĂ MIŞCĂM LUCRURILE.”

Totodată, subliniez că șansele ca autostrada să mai fie finanţată prin fonduri europene sunt mici pentru că nici măcar documentaţiile nu sunt finalizate, iar în Master Planul General de Transport al României, aprobat prin şedinţă de Guvern în noiembrie 2016, execuţia la autostradă a fost mutată după 2021.

Pentru a mişca lucrurile, trebuie o alianţă regională, transpartinică, ”care să afirme ferm interesul regional”.

Trebuie acţiuni concertate ale elitei politice şi economice din regiunea de Nord-Est pentru a pune pe agenda naţională de investiţii un proiect fundamental important pentru toată Moldova şi Bucovina.

Strategia mea explicata in 6 pasi pentru implementarea proiectului autostrăzii Moldova – Transilvania:

Slide7constituirea unei Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară la nivel regional la care să adere toate Primăriile şi Consiliile Judeţene de pe traseul autostrăzii și din Regiunea de Nord-Est.Slide8

– printr-o lege specială de modificare a codului fiscal, să se poată face derogare astfel încât surplusul de bani cu care Regiunea de Nord-Est contribuie la bugetul national din impozitul pe profit să rămână într-un fond special pentru construcţia autostrăzii. La nivelul întregii regiuni, din impozitul pe profit şi impozitul pe venit care se duce la Bucureşti, contrbuim cu 86 mil. euro mai mult decât primim!Slide9

fiecare Primarie şi Consiliu Judeţean din regiune să contribuie cu 1% anual din buget pentru susţinerea autostrăzii. Astfel, s-ar colecta 20 mil. euro. Iaşul, bunăoară, ar contribui cu 1.8 mil. euro.Slide10

– să se facă o campanie la nivel regional pentru colectarea în acest fond destinat construcţiei autostrăzii pentru cei 2% din impozitul pe venit. Prin această campanie de 2%, estimez că putem strânge aproximativ 185 mil. euro anual.

Slide11

Guvernul României să contribuie şi el cu 200 mil. euro/anual

Slide12

inițierea unei campanii de crowfunding. (contribuţie de fonduri de la un număr mare de cetăţeni). Estimeaz că putem strange măcar 5 mil. euro anual.

Slide13

Astfel, s-ar strânge un total de 496 milioane euro anul, iar în 8 ani am finalize autostrada! Trebuie să dăm un mesaj clar la nivel national: MOLDOVA SE RIDICĂ! Moldova nu stă cu mâna întinsă la Guvern, ci vrea dreptate!”, a precizat deputatul Marius Bodea.

Slide14

Slide15